Dous contos


O outro dia no traballo un compañeiro contou un conto que me trouxo a cabeza outros que de pequeno lle escoitaba contar os vellos.

**********

A Luisa e o Lolo eran veciños da misma aldea.

Unha tardiña pola fresca voltaban da feira da vila. Para atallar, colleron por unha pasaxe de carro que atravesaba unha leira de centeo.

Non podian apartar as espigas abaneadas polo vento que se lle metian na cara , pois a Luisa levaba unha pola collida polas patas nunha man, na outra unha ola e o lombo unha ristra de cebolas. O Lolo cunha fouce nunha man, turraba dunha cabra coa outra.

Cando xa se albiscaban as primeiras casas da aldea, dixo Luisa:

- Sempre pensei Loliño que te botarias a min no medio do centeo.

- E como iba facelo muller con todo o que levamos enriba, repuxo Lolo.

- Pois moi facil o: ti clavabas a fouce na terra e prendias a cabra a ela e eu metia a pola na ola e tapabaa cunha cebola.

- ¿E si berrabas?

- ¡A berradora!

**********

Desta levaban duas vacas o boi a unha aldea veciña.

Como tiveran que sair pola fresca para que o ganao non remoscase, a volta botouselles a noite enriba.

Cando chegaron diante da casa de Luisa e esta botou man do picaporte da portada, dixolle o Lolo:

- E logo Loliño, ¿como sabe o boi que a vaca anda quente?

- Pois di meu abo que polo olor, contestou o inxenuo do Lolo.

- ¡Moi acatarradiño me andas!, sentenciaba Luisa mentras deixaba caer a aguillada nas costas da Marela para que entrase no patio.

**********
Xa escribin un dia que os galegos andamos sobraos de realismo maxico. Magoa que despois de Fole e Cunqueiro non volvin ler a quen falase como e debido dese tempo de lobos e "Señoras y señores que las mantas no son cobertores". Tamen e certo que o mellor o meu reparo cos contemporaneos e excesivo. Todos somos algo maniaticos e cando percibes que che queda menos tempo non e cousa de andalo desperdiciando.


33 opinions:

Anónimo

O Loliño anda un pouco "despistao",
como case todos os homes.

Anónimo

Hola, boas tardes, son Lis de Moura.

Eu, en ves de conto, vou recordar un soneto de Celso Emilio, adicado a quen morreu tal dia coma hoxe no 1975.

Para todos os que o seguen a admirar a dia de hoxe, que non son poucos. Con cariño, Lis

PACO EL CABRÓN
Cabrón por vocación y por ralea,
cabrón por los costados y entresijos,
cabrón por la mujer y por los hijos,
cabrón de una prosapia gonorrea.
Cabrón que nos estruja y merodea,
con cabrones negocios de amasijos,
cabrón de bancarrotas y de alijos,
cabrón que nos escupe y que nos mea.
Cabrón de la cabrona clerecía
que ensalza tu cabrona tiranía
del gobierno cabrón de Misa y torta.
Y aquí mi cabronada acabaría,
pero hay un cabrón mas, todavía,
que es el pueblo cabrón que te soporta.

Saudos, Lis de Moura.

Anónimo

Ha pasado algún tiempo ya del tema casa pita. ¿Alguien sabe algo?
Mucho se ha escrito de este tema, prejuzgando a M L y compañia por anticipado.
El caso es que este caso se archivó ya una vez y alguna mano malintencionada lo volvió a reabrir.
Me imagino que pronto se sabrá el resultado de este nuevo juicio persecutorio político y pregunto ¿que pasará en caso de que salgan absueltos? ¿Pedirán perdón algunos blogueros y algunos políticos o seguirán como en el caso del 11M que fue ETA?
¿que pasará en caso de que sean condenados? Serán inhabilitados y no podrán ejercer la política durante unos años y le darán nuevas alas a algunos.

Anónimo

¡Consulta con Rappel!, a no ser que tengas alguna información privilegiada, que el resto de los mortales, sabremos dentro de unos días¿no?.

Anónimo

¿Pedirá perdón la Marifa en caso de salir absueltos?
¿Pedirá perdón el Rivera?

Anónimo

Simplemente estoy preguntando que pasará.
¿Tienes tu esa información?

Anónimo

A alguno le deben estar entrando sudores

Anónimo

Hoy salió la sentencia y quedaron absueltos. Ni con todas las pruebas en la mano estos del PP saben hacer justicia.
Una pena porque aquí los únicos perjudicados: Betanzos y betanceiros.

Anónimo

¿HAN SALIDO ABSUELTOS?
Quien sale perdiendo????
Falta objetividad
Han salido absueltos, o sea, son inocentes de lo que se les acusaba.
Aquí alguien ha mentido como una bellaca, haciendo creer lo que no era.
BETANZOS HA SALIDO GANANDO.

Anónimo

Me imagino que sean ustedes objetivos y pidan perdón por lo que han dicho.
No sean tan facinerosos como para no reconocer que los Lagares y sus concejales son inocentes de lo que se les ha acusado.

Anónimo

OS LAGARES INOCENTES NA CASA PITA

MARI, DIMITE

Anónimo

El problema es que la casa Pita ya no esta, con lo que perdemos todos un valioso patrimonio, aunque este fuese privado.
Y que el culpable sigue siendo el viento.
¡Pena de justicia!

Anónimo

JAJAJJAAJ
eres de traca, chaval

Estaba claro.
Si salen inocentes, da igual, que pena la casa pita
si salen culpables, son unos malnacidos.
Joder, tio, piensa que a lo mejor las acusaciones eran mentira.
No seas facineroso

Anónimo

A acusacion que fai o pobo non pode ser mentira , a Casa Pita non existe, demo de xustiza.

Anónimo

A casa pita non existe?????

E logo que carallo é o que está diante do pirri???


Fdo. XenteBetanceira

Anónimo

O que si existe tamén é a torre!!! esa que fixo un pariente político da que "goberna"

Fdo. XenteBetanceira

Anónimo

Espero unha rectificación inmediata do autor do blog, xa que nun artigo pouco menos que exercía de xuiz e de perdonavidas dicindo que a xunta retirara a acusación por motivos políticos (igual era que a puxera por motivos políticos ) e dicindo ,nunha falta de clase e de escrupulos formidable , pouco menos que el non quería sangue (en forma de cárcere) que lle abondaba unha inhabilitación e unha multa.

Onde están hoxe uns estarás ti mañán Mariño , na picota de xente sin escrúpulos coma tí , que dende o seu teclado escribe textos arrogantes e desinformados que fan máis dano do que imaxinas.

Saludos!

Anónimo

ARRIEROS SOMOS Y EN EL CAMINO NOS ENCONTRAREMOS

OS LAGARES ABSOLTOS

MARI DIMITE

PSOE: DENUNCIA AQUI Y EN BERGONDO

Anónimo

Refresquemos la memoria, que parece que se quiere olvidar según que cosas....

El Concello de Betanzos intentará pagar en cuatro plazos una deuda de 800.000 euros
http://www.lavozdegalicia.es/hemeroteca/2007/03/13/5627358.shtml

Las "perlas" explicativas del propio PSOE:
Despois de varias sentencias xudiciais favorables ao Concello [...], no ultimo recurso, [...], a Xusticia cambiou de criterio.[...]
Desde o PsdeG-PSOE sabemos que este constructor utilizou trucos e tramites que confundiron tanto ao Concello como aos Tribunais [...].


El Ayuntamiento de Betanzos deberá devolver 1,4 millones de euros al INEM
Manuel Lagares no hablará hasta que regrese de sus vacaciones, en el mes de julio.
http://www.lavozdegalicia.es/hemeroteca/2007/06/20/5915605.shtml


¿También persecución política?
¿También son calumnias?
¿Dimitió alguien?
¿Cuando la sentencia es absolutoria, la justicia es justicia y cuando la sentencia es condenatoria, a la justicia lo és, pero un poco menos?
¿Tenemos en ciernes la nueva teoría conspiranoica, pero esta vez del PSOE?
Me voy a permitir el corta y pega de este comentario, siguiendo con la tradición instaurada por algunos, de bombardear los blogs.

Anónimo

Hola, bos días, son Lis de Moura.

Quero expresar a miña ledicia pola absolución dos concelleiros acusados polo da Casa Pita. Alegrome principalmente polos acusadores particulares, dos que penso, casi afirmo, que lles importaba a famosa casa tanto como a min, que xa é decir. Cós destragos patrimoniais que leva feito a dereita española en Betanzos i en toda Galiza, despóis de deixar abandoado o Parque do Pasatempo, despóis de erguer unha torre de 12 pisos no centro de Betanzos, despóis de "venderlle" a Capela de San Roque a Caixa Galicia, ainda veñen con estas caralladas. Todo isto foi unha persecución política e, retiradas as acusacións da Xunta e a particular contra dos técnicos, rematou o conto, unha mera imprudencia, segúndo xuíz Taín. E, como imprudentes hai moitos, algúns deberían pensar no que escribiron, imprudentemente, e rectificar si é que respectan á Xustiza.
Eu non son dos que poñan a man no lume por ninguén pero, sí penso que hai que amosar que alguén e culpabel antes de facerlle un acoso e derribo. Aos irmáns Lagares, acusaselles de moitas cousas, na rua, seguro que todos ouvimos algunha pero, que eu saiba, non foron condeados por ningunha. Como lle ocurreu a El Rey con Chavez, para defender a Aznar, eu sintome na mesma obriga de defender, ainda que non comparta certas cousas, a quenes foron elixidos democráticamente polo pobo varias veces (forza máis votada nas derradeiras elecións) e así, dígolle a máis de un imprudente: ¡Por qué no te callas!.

Saudos, Lis de Moura.

Anónimo

Si, claro que si, que estos personajes han quedado absueltos.
El juez no ha encontrado causa penal, pero administrativamente, la sentencia no dice lo mismo,esperemos que se recurra, y que se pueda dirimir responsabilidades.
Lo que esta claro, es que, los que debian custodiar el patrimonio de todos, no lo cumplieron, pues la casa Pita, no es ni por asomo, lo que por sus características estaba sujeta a conservacion.
Por otra parte, estos mismos Sres, leyeron única y exclusivamente las ultimas lineas de un informe técnico, el cual no era ni preciso ni claro en sus conclusiones, ¿que representantes teníamos? ¿cuando se dieron cuenta del hecho, porque no paralizaron la obra?¿convenían estos informes?.

¿Porque retira la Xunta,la acusacion?,¿es justo que los que tienen que velar por nuestros intereses, se despreocupen de esta forma?.Es un hecho constatable, que la casa Pita no fue rehabilitada y conservada, sino, construida de nuevo.Ha perdido todo el valor arquitectónico que podía poseer.
¿Quienes son los culpables?, el pueblo lo sabe, no hace falta una sentencia penal,para decirnos que tanto por un lado como por el otro, en estos momentos, existe manipulación política.
Pero, que la casa Pita vuelva a su estado anterior, eso si rehabilitada, sino que caigan las responsabilidades sobre quien proceda,¡esto seria hacer justicia!.

Anónimo

Creo que la sentencia también pone a parir a Mari en algún parrafillo.
El caso es que la sentencia es absolutoria para todos los acusados.
Se demuestra que esto ha sido una persecución política en toda regla, en los años del plomo de Mari, donde todo valía para echar a los lagares, cosa que ha conseguido a base de calumniar.
Ahora que está gobernando, le retira los cargos a los funcionarios que tiene que tener a bién y todos tan amigos.
Ahora que gobierna no le interesa tener denunciada a toda la plantilla de técnicos.
MAS CLARO AGUA, COMPAÑEIROS.
Yo como no soy político, le pagaría con la misma moneda, a ella y a los de su alrededor.

Anónimo

Carallo que tardas en poner la noticia, Mariño.

Ou non sabes como enfocala para que no sea tan absolutoria?

Anónimo

Mariño dimite xa, a tu dignidade e neutrlidade acaba de quedar polo chan. So falas do que che ten comencia e do que lle interesa ao pp.
Prefires morrer antes que dar a razón a quen tanto odias.
Abur marinooooooooooooooooooooooo

Anónimo

Hola, boas tardes, son Lis de Moura.

Non só o Psoe interpreta as sentenzas según lle vaian. Lembro os comentarios do PP sobor da sentenza do 11M, que decían que faltaba por coñecerse aos autores intelectuais e incluso antes das sentenzas, o PP bloquea o Constitucional para evitar unha sentenza desfavorabel no Estatut de Catalunya, e indo máis alá evitará sentenzas porque xamáis terán luar, coma a que depure responsabilidades en Iraq. Supoño que as sentenzas sempre serán pequenas para as victimas ou familiares e moi grandes para quen lle caen enriba. Se non lembro mal o caso da Casa Pita reabriuse antes das elecións municipáis. Có PP no poder, para qué inhabilitar a quenes están na oposición?. O obxectivo do xuizo, sacar ao Psoe do goberno de Betanzos, acadouse por sorpresa nas municipais, para qué seguir adiante?, retirase a acusazón contra do técnico e asunto zanxado.
Vexo que nestes asuntos, da Casa Pita, dos 800.000 euros, dos cartos da escola taller, non aparece por ningún lado o Bng, agás no tema das leiras á outra beira da ponte de madeira, onde si se responsabiliza ao Bloque, parece que este partido está libre de culpas nos presuntos escandalos que acostumamos escoitar. Qué fixo mal entón o Bng para perder votos, un concelleiro e pasar á oposición. Sería a división interna ao Marchar Doporto?, sería unha nefasta xestión nas suas áreas de goberno?, sería o escandalo de Sito na sua sociedade cun constructor?, sería a sua coalición có Psoe?, sería a aparición de CxB?. Pois a resposta correcta é a derradeira, o nacemento de CxB coma opción política fixo cambiar totalmente o voto dos betanceiros. De non existir CxB, os resultados serían 3206, 3073, 1241, para Psoe, PP, Bng, có que lles corresponderían 7, 7 e 3 concelleiros, e dicer o mesmo que no 2003. Pero, chegou CxB - é un feito-, acadou os resultados que sabemos –é outro feito- e baseandose na sua promesa eleitoral de limitar a 2 lexislaturas a alcaldía e os concelleiros con adicación exclusiva, apoiaron a investidura de Maria Faraldo (PP), ante a negativa dos irmans Lagares a renunciar aos seus cargos. De esto temos falado dabondo pero o que se me ocurreu hoxe é, por qué duas lexislaturas?. Tendo en conta que os números son infinitos, por qué, precisamente, o número dous?. Ten algunha explicación o dous?. Trátase dun fetiche para alguén?. O do infinito dos números foi esaxerado pero, por qué non 1, 3 ou 5?, de quén foi a idea?, quén se considera por riba dos mortáis para establecer algo que ningunha lei no estado recolle?.
Grazas a estos iluminados, hoxe temos en Betanzos un goberno lexítimo pero, aparte de derrotado –recoñecido en prensa (Sr.Tomé, Sra. Faraldo), en total desacordo coa opinión maioritaria da poboazón, que optou pola continuidade.
Grazas a estos iluminados, temos tamén a un partido, o Bng, inmerecidamente castigado, pois, recoñecendo erros, fixo unha boa laboura e non mereceu o trato dado por CxB –aos do PP xa os coñeciamos- inmiscuindó nos presuntos delitos dos irmáns Lagares que, a Xustiza encargase de poñer no seu luar, coma aconteceu hoxe.

Saudos, Lis de Moura

Anónimo

Estamos de acordo lis de moura

Pero que mal empeza mal acaba
A coalición PP-CXB comenzou mal, con calzador, chantaxeando a outro partido, e acabará mal.
Tempo ó tempo.

Anónimo

E quen ou como se restitue o honor a esta xente vilipendiada por PP-Rivera??

O mal xa está feito.

Mari debería pedir perdón no pleno.

Anónimo

Lis de Moura,¡se aprecia su vena indiscutiblemente democrática!.
Los únicos culpables de que las cosas no les salieran en las elecciones como esperaban, son ustedes mismos por no cumplir los compromisos o las aspiraciones que los votantes depositaron en sus partidos.

Por lo que,las culpas de sus males las tendrás que buscar en su propia casa, no en la de los demás, eso es simplemente manipulación y un poquito mas acá, simple demagogia.

Creo que las preguntas que se hace son las correctas, solo que tiene que enfatizar en la de si seria la coalición con el Psoe, creo que ahí tiene la respuesta Sr.Lis.

Aunque el Bng, no estuviera en los chanchullos turbios, creo que era conocedor de ellos, ¿porque no los puso en conocimiento de la población?¿porque siguió haciendo el juego?, el pueblo no es tonto,aunque a veces lo parezca, y las sentencia son sentencias y se acatan, pero no se comparten, el pueblo hace sus propias sentencias, y al final tiene la ultima palabra, sobre todo en política.
¡Que le voy a decir yo de esto, Sr.Lis!.
¡siga disfrutando de la vida!

Anónimo

Las sentencias pueden ser penales o administrativas.
Por lo penal no encuentran indicios de culpabilidad, por lo tanto son absueltos y ¿por lo administrativo?.
El Sr. Juez, no ve muy claro que,administrativamente fuese correcta la actuación de esto Sres.
La sentencia deja lagunas, que debían disiparse, lo mas pronto posible.
Se preguntaría el Sr. Juez, si esta sentencia, no crea jurisprudencia, para posibles casos que se lleven a la justicia, y que si es así, quedaremos sin patrimonio en un santi-amen.
Lo definitivo es que la Casa Pita ha desaparecido como patrimonio a proteger ¿nos da igual?¿quienes son los culpables?.

blancolexitimo

A Maria, a sentencia e sinxelamente fermosa.

*****

Don Lis, non e Celso Emilio un dos meus poetas preferidos.
Case sempre a mensaxe termina disolvendo a poesia.
Concordo sobre todo cando di:
"pero hay un cabrón mas, todavía,
que es el pueblo cabrón que te soporta."

Saudos

*****

En todo o da Casa Pita, como xa publiquei o que pensaba, comentarei so alguns aspectos concretos:

22:28, tera vostede que mellorar a sua comprension lectora pois no artigo pon o que pon e non o que avostede lle gustaria que puxese.
¿Rectificacion? ¿Falta de escrupulos? ¿Textos arrogantes e desinformados?
Lea vostede a sentencia e comparea co que eu escribo.

Un saudo.

*****

D. Lis, ¿Refirese a min cando fala de escritos imprudentes?
Ou se ten ou non devocion pola libertade.
Comparto que non todo o mundo ten os mesmos intereses neste asunto.

Saudos.

*****

15:19, non parece ser que fosen as calumnias de Mari as que sacaron do poder os Lagares cando o PP foi o que masi votos perdeu.

*****

15:47 e 16:47, e gracioso o de Mariño dimite. ¿De que dimito?
Tardo porque teño que traballar: eu non vivo da politica.

*****

D. Lis, despois dunha analise mesurada e critica, volve vostede os seus campos embarrados, tacha de iluminados a uns representantes politicos e convirtese en adivino para decirnos o que o pobo de Betanzos pensa.
Contestalle acertadamente algun contertulio.
Saudos

*****

18:28 e 20:12, concordo en gran medida coas suas apreciacions.

*****
*****

Saude

Anónimo

yo no salgo del asombro de los comentarios de internet sobre la casa pita que si marifa que si rivera etc. y que angelitos eran los lagares y compañia, pero seamos algo serios lean bien la prensa es una sentencia absolutoria poprque la XUNTA DE GALICIA retiro la acusacion del aparejador y resto de acusados pero deja bien claro por ejemplo cuando , Diece muy poco que un politico para saber loque esta bien o esta mal consulte unicamente el codigopenal,dice la sentencia ,Esta claro que el caracter tuitivo que justifica toda la normativa de proteccion del paterimonio historico y cultural de Betanzos ha sido intencionadamente ignorado para ser sustituido por criterios mas prosaicos aunque ajustados al codigo penal eso si.habla tambien de la politioca imprudente sobre todo si se lee todo eliforme ..no seamos angelitos ustedes creen que los hermanos lagares no sabian lo que estaban haciendo losabian y prevaricaron otra cosa es conseguir demostrarlo al cabo de 10 años cuando casi dicen en eljuicio que no saben no entienden vaya que todo lo que se hacia era por orden de los tecnicos y no viceversa ,anda anda que no somos tontos.

Anónimo

al sr, Lis da moura , se paro a pensar en algun momento que si los ciudadanos de Betanzos han botado a cxb poniendolo de tercera fuerza politica y de arbitro que esta es lo que Betanzos queria que fueran arbitros del desaguisado que exisatia apareciendo justo durante la campaña electoral la resolucion judicial que obligaba a abonar 800.000.e a un promotor y eso fue la gota que colmo el vaso de los betanceiros. los numeros que vd.hace son correctos si cxb no se presenta seguramente reguiria todo igual tambien pude ser cierto que si el bng no apoyara a los hermanos lagares podria haber subido en votos pero tambien es cierto que prometio una auditoria que no hizo por participar en el poder admitio el desarollo de los terrenos de los hermanos lagares , claro loobligaban los informes tecnicos de los mismos tecnicos de la casa pita osea en betanzois mandaban los tecnicos. estoy de acuerdo con vd. referente a que el bng su labor la desaroollo bastante bien pero tambien es ciereto que eso tiene que valorarselo la poblacion saludos

Anónimo

al anonimo de las 17.52 realmente vd.cree que tienen honor los hermanos lagares y el secretario que hacen un triunvirato realmente aun cree que les hay que restituir algo ? vamos a ver no cree que como menos deberian pedir perdon por no haber leido los informes que hacen los tecnicos para saber como tenian que votar no se da cuenta que `por no leer los informes segun ellos votaron loque votaron y asi se destruyo el patrimonio artisticoal final les echan una gran bronca pero no hay delito penal ueno hay un crimen pero por no leer los informes no hay responsabilidad de los asesinos de dicho crimen