Iniciativa Lexislativa Popular

Decia o Presidente Zapatero





¿Como se pode mentir desta maneira cando so uns dias antes (o 19/12/2007) tivera lugar un acto bochornoso?:

Francisco Caja, profesor de Filosofia da Universidade de Barcelona, presentaba unha "Iniciativa Legislativa Popular para la Enseñanza en Lengua Materna y el Bilingüismo Escolar".

Parense a ver, o principio do video, o desprecio dos politicos catalans (sobre todo os compañeiros de partido de Rodriguez Zapatero que son os que gobernan) por atender a uns cidadans que, cando superan os 50.000, teñen dereito a levar iniciativas o Parlamento de Cataluña.

Intervencion completa de Francisco Caja

Teñen aqui a transcripcion integra do Pleno do Parlament

MEMORIA EXPLICATIVA DE LAS RAZONES QUE JUSTIFICAN LA TRAMITACIÓN Y APROBACIÓN DE LA INICIATIVA LEGISLATIVA EN FAVOR DE LA ENSEÑANZA EN LENGUA MATERNA Y EL BILINGÜISMO ESCOLAR EN CATALUÑA

Desde 1996 diversos organismos internacionales vienen denunciando la vulneración del derecho de los niños a recibir la enseñanza en lengua materna en Cataluña. Así El Comité para la Eliminación de la Discriminación racial de la O.N.U. en informe de septiembre de 1996 y posteriores, observaba como un motivo de especial preocupación que en Cataluña y en el País Vasco “a los niños de la minoría castellana les puede resultar difícil recibir la educación en su lengua materna”. De igual manera, y en fecha más reciente, el Informe de la Comisión contra el Racismo y la Intolerancia del Consejo de Europa en enero de 1999 denunciaba las dificultades a las que, a veces, se enfrentan los niños de lengua castellana residentes en Cataluña y el País Vasco, “cuando se trata de recibir una educación en castellano en las escuelas”. Lo mismo advertía La Oficina de Democracia, Derechos humanos y Trabajo del Departamento de Estado de los Estados Unidos de América en su informe del año 2000 sobre derechos humanos en el mundo.

Desde entonces y hasta la fecha, en un proceso gradual pero inexorable, el Gobierno de la Generalidad de Cataluña, haciendo caso omiso de esas denuncias y de la voluntad de sus ciudadanos, ha venido implementado políticas lingüísticas escolares que han extendido, si cabe aun más, la discriminación de los niños castellanohablantes. A pesar de que en Cataluña el castellano y el catalán son lenguas cooficiales, el gobierno catalán ha impuesto, mediante el llamado sistema de “inmersión lingüística”, una de esas dos lenguas, la lengua catalana, como la lengua exclusiva de la escuela en todos sus niveles, marginando y finalmente excluyendo del ámbito escolar la lengua materna de más de la mitad de los ciudadanos en Cataluña, el castellano.

A pesar del reconocimiento legal del derecho de los niños a recibir la primera enseñanza en su lengua materna y de la obligación legal de la Generalidad de Cataluña de garantizar ese derecho y poner los medios para su ejercicio efectivo, el gobierno autonómico ha suprimido de facto ese derecho obstaculizando su ejercicio, como recientes Sentencias del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña acreditan, y otorgando a los niños castellano hablantes un trato discriminatorio, la llamada “atención individualizada”, en los casos en los que sus padres han llegado a solicitar la efectividad de ese derecho.

La situación actual es que sólo los niños catalanohablantes reciben sin ningún obstáculo, y sin que tengan que solicitarlo, la totalidad de la enseñanza en su lengua materna, mientras que los castellanohablantes, en el caso de que lo soliciten expresamente, obtienen, en el mejor de los casos, lo que se que denomina “atención individualizada” que consiste en que el profesor, en el interior de la clase exclusivamente en catalán, “explica individualmente al niño castellanohablante lo que no ha entendido”. Tal procedimiento ha de ser calificado de inequívocamente discriminatorio, puesto que implica un trato desigual, e incluso humillante, para los niños castellanohablantes respecto a los catalanohablantes.

En los demás niveles escolares el castellano se halla absolutamente excluido como lengua vehicular o de aprendizaje, limitándose su enseñanza a la de una lengua extranjera. Con lo cual se priva a los todos escolares de Cataluña, catalanohablantes y castellanohablantes del aprendizaje y dominio de la lengua castellana, lengua común de todos los españoles y lengua de ámbito internacional, con el consiguiente perjuicio de su formación.

Esta situación, como sostiene los expertos y los organismos internacionales (UNESCO desde 1953) ocasiona a los niños castellanohablantes muchos problemas y retrasa su aprendizaje. Los últimos informes (PISA 2003) proporcionan cifras alarmantes sobre el fracaso escolar de los niños castellanohablantes en Cataluña: frente a un índice de fracaso escolar de los niños catalanohablantes del 18,6%, los niños castellanohablantes alcanzan la cifra de 42,6%, una diferencia porcentual del 24%. Una situación de grave desigualdad social que discrimina a los niños castellanohablantes y que no parece importar a los responsables de la política educativa del gobierno autonómico. Todo lo contrario: las declaraciones al respecto de los responsables del gobierno autonómico son inequívocas: “No basta con que toda la enseñanza se haga en catalán: debemos recuperar el patio, el pasillo, el entorno” (Josep Vallcorba, 2004).

Para conseguir que los escolares castellanohablantes abandonen el uso de su lengua materna y asegurar la erradicación del castellano en la escuela, el gobierno catalán recurre a métodos coactivos que, se concretan en el llamado “Plan para la lengua y la cohesión social”, que entre otras medidas, incluye creación de la figura del llamado “Coordinador lingüístico de interculturalidad y cohesión social del centro”, un verdadero comisario político-lingüístico, que asegura en cada centro escolar que profesores y alumnos utilicen en todo momento y de manera exclusiva la lengua catalana y abandonen el uso de la lengua castellana.

Que la imposición coactiva del monolingüismo en una sociedad bilingüe como la catalana se encubra además con apelaciones retóricas a la multiculturalidad y la igualdad y diversidad sociales no es sino expresión cínica de una ideología de naturaleza etnicista que no puede concebir la educación sino en términos de adoctrinamiento y encuadramiento, que hace depender la cohesión social de la uniformidad de la conciencia de los ciudadanos y que, consecuentemente, prohíbe la libertad lingüística, concibiendo el bilingüismo o la diversidad lingüística de una sociedad como amenaza para la “convivencia”.

El modelo educativo actualmente implantado en Cataluña, que se concreta finalmente en los proyectos lingüísticos de los centros, se sostiene por lo tanto, en la discriminación de los alumnos castellanohablantes, colocándolos en una posición de inferioridad social, con la consiguiente vulneración del derecho a la educación y la negación del su fin principal: el libre desarrollo de la personalidad del niño.

Es conocida la posición de la UNESCO en materia de lengua de enseñanza La UNESCO, reconoce el alto valor cognitivo y la beneficiosa influencia sobre la personalidad del niño que posee la enseñanza en lengua materna y el bilingüismo escolar. La posición de la UNESCO al respecto se resume en los principios recogidos en el reciente documento: “Educación en un mundo multilingüe” (Education in a multilingual world. Education Position Paper, UNESCO, 2003), a saber:

I.- La UNESCO respalda la instrucción en lengua materna como medio de mejora de la calidad educativa al desarrollar el conocimiento y la experiencia de escolares y profesores. La instrucción en lengua materna es esencial en la enseñanza inicial y la alfabetización, y debiera ser extendida en los demás niveles educativos todo cuanto sea posible .

II.- La UNESCO respalda la educación bilingüe y/o multilingüe a todos los niveles de la educación como medio de promoción simultánea de la igualdad social y de género como un elemento clave de las sociedades lingüísticamente diversas.

III.- La UNESCO respalda la lengua como un componente esencial de la educación intercultural con el fin de fomentar el entendimiento entre diferentes grupos de población y asegurar el respeto a los derechos fundamentales.

Estos principios contradicen de forma frontal la política lingüística del gobierno de la Generalidad de Cataluña en la enseñanza confirmando su carácter discriminatorio y contrario a los derechos de los niños. La mayoría de la ciudadanía catalana ha mostrado de forma constante y reiterada su disconformidad con la política lingüística escolar de la Generalidad de Cataluña. Diversos estudios, entre los que cabe destacar: el estudio 2.2298 de C.I.S. sobre Usos de lenguas en comunidades bilingües: Cataluña, La familia española ante la educación de sus hijos dirigido por el sociólogo Víctor Pérez-Díaz y Cataluña en la España actual: percepciones y actitudes ciudadanas, encargado por la Generalidad de Cataluña, vuelven a poner de relieve la grave diferencia entre las preferencias lingüísticas de los padres sobre la lengua en la que sus hijos deben recibir la educación y la realidad de la escuela en Cataluña. El estudio de Pérez Díaz pone, en efecto, de relieve, una vez más, el inequívoco deseo de la ciudadanía catalana de un “reequilibrio” (el término es de los autores del estudio) entre las lenguas común y vernácula, confirmando así – si no en el detalle, al menos en cuanto a lo esencial- los datos de la última encuesta del C.I.S. En este estudio el grado de desacuerdo con la política lingüística escolar del gobierno de la población catalana es de tales dimensiones que debería causar verdadero escándalo: ante la afirmación de que en las escuelas públicas de Cataluña la enseñanza debe impartirse sólo en catalán, el 27,5 % de los encuestados afirma estar más bien de acuerdo, mientras que un 69,9%, se muestra más bien en desacuerdo. En el estudio de Pérez-Díaz, el 39% de los padres afirma preferir el catalán como lengua “vehicular” exclusiva o preferente, un 24% una enseñanza bilingüe, y un 30%, el castellano, exclusiva o preferentemente. Por su parte, en la encuesta de la Generalidad sobre la imagen de Cataluña en España, antes citada, el 44,7% de los encuestados en Cataluña sostiene que “la enseñanza del catalán debería ser voluntaria”, frente al 52% que avala su obligatoriedad.

CONVIVENCIA CÍVICA CATALANA viene luchando desde su fundación contra estas prácticas discriminatorias promoviendo el derecho a la educación en lengua materna en el inicio de la instrucción y el bilingüismo real en las escuelas catalanas. Creemos que ha llegado el momento de incrementar nuestros esfuerzos y comprometer a la ciudadanía de una manera definitiva en la erradicación de una situación incompatible con una sociedad democrática. Y para ello iniciamos una recogida de firmas, que serán presentadas en todas las instancias políticas españolas e internacionales, con el fin de que sean abolidas todas las normas que limitan el derecho de los niños a recibir la primera enseñanza en su lengua materna y todas las prácticas discriminatorias por razón de lengua en las escuelas de Cataluña, para que se reinstaure el modelo de “conjunción lingüística o de bilingüismo integral”, en el que la primera enseñanza del niño sea impartida en su lengua materna, siendo la segunda lengua introducida progresivamente en la segunda enseñanza, sin que en ningún caso ninguna de las dos lenguas, el castellano y el catalán, sean excluidas como lenguas vehiculares, para asegurar a todos los escolares, al final del proceso educativo, una igual competencia lingüística en las dos lenguas oficiales como medio para el libre desarrollo de la personalidad del escolar y la evitación del fracaso escolar.

PROPUESTA DE ARTICULADO PARA LA ILP

PROYECTO DE LEY PARA LA ENSEÑANZA EN LENGUA MATERNA Y EL BILINGÜISMO ESCOLAR

Exposición de motivos

Desde 1996 diversos organismos internacionales vienen denunciando la vulneración del derecho de los niños a recibir la enseñanza en lengua materna en Cataluña. Así El Comité para la Eliminación de la Discriminación racial de la O.N.U. en informe de septiembre de 1996 y posteriores, observaba como un motivo de especial preocupación que en Cataluña y en el País Vasco “a los niños de la minoría castellana les puede resultar difícil recibir la educación en su lengua materna”. De igual manera, y en fecha más reciente, el Informe de la Comisión contra el Racismo y la Intolerancia del Consejo de Europa en enero de 1999 denunciaba las dificultades a las que, a veces, se enfrentan los niños de lengua castellana residentes en Cataluña y el País Vasco, “cuando se trata de recibir una educación en castellano en las escuelas”. Lo mismo advertía La Oficina de Democracia, Derechos humanos y Trabajo del Departamento de Estado de los Estados Unidos de América en su informe del año 2000 sobre derechos humanos en el mundo.

Desde entonces y hasta la fecha, en un proceso gradual pero inexorable, el Gobierno de la Generalidad de Cataluña, haciendo caso omiso de esas denuncias y de la voluntad de sus ciudadanos, ha venido implementado políticas lingüísticas escolares que han extendido, si cabe aun más, la discriminación de los niños castellanohablantes. A pesar de que en Cataluña el castellano y el catalán son lenguas cooficiales, el gobierno catalán ha impuesto, mediante el llamado sistema de “inmersión lingüística”, una de esas dos lenguas, la lengua catalana, como la lengua exclusiva de la escuela en todos sus niveles, marginando y finalmente excluyendo del ámbito escolar la lengua materna de más de la mitad de los ciudadanos en Cataluña, el castellano.

A pesar del reconocimiento legal del derecho de los niños a recibir la primera enseñanza en su lengua materna y de la obligación legal de la Generalidad de Cataluña de garantizar ese derecho y poner los medios para su ejercicio efectivo, el gobierno autonómico ha suprimido de facto ese derecho obstaculizando su ejercicio, como recientes Sentencias del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña acreditan, y otorgando a los niños castellano hablantes un trato discriminatorio, la llamada “atención individualizada”, en los casos en los que sus padres han llegado a solicitar la efectividad de ese derecho.

La situación actual es que sólo los niños catalanohablantes reciben sin ningún obstáculo, y sin que tengan que solicitarlo, la totalidad de la enseñanza en su lengua materna, mientras que los castellanohablantes, en el caso de que lo soliciten expresamente, obtienen, en el mejor de los casos, lo que se que denomina “atención individualizada” que consiste en que el profesor, en el interior de la clase exclusivamente en catalán, “explica individualmente al niño castellanohablante lo que no ha entendido”. Tal procedimiento ha de ser calificado de inequívocamente discriminatorio, puesto que implica un trato desigual, e incluso degradante, para los niños castellanohablantes respecto a los catalanohablantes.

En los demás niveles escolares el castellano se halla absolutamente excluido como lengua vehicular o de aprendizaje, limitándose su enseñanza a la de una lengua extranjera. Con lo cual se priva a los todos escolares de Cataluña, catalanohablantes y castellanohablantes del aprendizaje y dominio de la lengua castellana, lengua común de todos los españoles y lengua de ámbito internacional, con el consiguiente perjuicio de su formación.

Esta situación, como sostiene los expertos y los organismos internacionales (UNESCO desde 1953), ocasiona a los niños castellanohablantes muchos problemas y retrasa su aprendizaje. Los últimos informes (PISA 2003) proporcionan cifras alarmantes sobre el fracaso escolar de los niños castellanohablantes en Cataluña: frente a un índice de fracaso escolar de los niños catalanohablantes del 18,6%, los niños castellanohablantes alcanzan la cifra de 42,6%, una diferencia del 24%.

El modelo educativo actualmente implantado en Cataluña se sostiene, por lo tanto, en la discriminación de los alumnos castellanohablantes, colocándolos en una posición de inferioridad social, con la consiguiente vulneración del derecho a la educación y la negación del su fin principal: el libre desarrollo de la personalidad del niño.

Es conocida la posición de la UNESCO en materia de lengua de enseñanza. La UNESCO, reconoce el alto valor cognitivo y la beneficiosa influencia sobre la personalidad del niño que poseen la enseñanza en lengua materna y el bilingüismo escolar. La posición de la UNESCO al respecto se resume en los principios recogidos en el reciente documento: “Educación en un mundo multilingüe” (Education in a multilingual world. Education Position Paper, UNESCO, 2003), a saber:

I.- La UNESCO respalda la instrucción en lengua materna como medio de mejora de la calidad educativa al desarrollar el conocimiento y la experiencia de escolares y profesores. La instrucción en lengua materna es esencial en la enseñanza inicial y la alfabetización, y debiera ser extendida en los demás niveles educativos todo cuanto sea posible .

II.- La UNESCO respalda la educación bilingüe y/o multilingüe a todos los niveles de la educación como medio de promoción simultánea de la igualdad social y de género como un elemento clave de las sociedades lingüísticamente diversas.

III.- La UNESCO respalda la lengua como un componente esencial de la educación intercultural con el fin de fomentar el entendimiento entre diferentes grupos de población y asegurar el respeto a los derechos fundamentales.

Por otra parte, situación y la función de los idiomas en el plano internacional han sido objeto de numerosos acuerdos, declaraciones y recomendaciones, algunos de los cuales revisten especial pertinencia en cuanto al tema de los idiomas y la educación, en primer lugar: los acuerdos y los instrumentos normativos de las Naciones Unidas, las declaraciones y convenciones de la UNESCO y los resultados de conferencias internacionales.

Con el fin de adecuar la actual legislación a esos principios y los convenios internacionales en materia de educación y derechos humanos, se somete al Parlamento de Cataluña para su aprobación el siguiente texto legal, que tiene como objetivo la abolición de todas las normas que limitan el derecho de los niños a recibir la primera enseñanza en su lengua materna y todas las prácticas discriminatorias por razón de lengua en las escuelas de Cataluña, y la reinstauración del modelo de “conjunción lingüística o de bilingüismo integral”, en el que la primera enseñanza del niño sea impartida en su lengua materna, siendo la segunda lengua introducida progresivamente en la segunda enseñanza, sin que en ningún caso ninguna de las dos lenguas, el castellano y el catalán, sean excluidas como lenguas vehiculares, para asegurar a todos los escolares, al final del proceso educativo, una igual competencia lingüística en las dos lenguas oficiales y la evitación del fracaso escolar.

ARTÍCULO 1

El castellano y el catalán, como lenguas oficiales en Cataluña, son lenguas vehiculares y de aprendizaje en todos los niveles y modalidades educativos en los centros sostenidos con fondos públicos.

Ninguna de las dos lenguas oficiales podrá ser excluida como lengua vehicular o de aprendizaje.

La obtención de subvenciones de la Administración Pública por cualquier centro docente vendrá condicionada por el cumplimiento de las disposiciones de la presente ley.

ARTÍCULO 2

Los niños tienen derecho a recibir la enseñanza preescolar y primaria en su lengua materna.

Las Oficinas de Preinscripción Escolar dispondrán de formularios en los que los padres puedan especificar la lengua materna de sus hijos, a fin de que las redes educativas locales puedan crear grupos en los que se garantice la enseñanza en lengua vehicular oficial que se corresponda con lengua materna de los educandos.

En cualquier caso, las materias consideradas elementales para el buen desarrollo de las capacidades cognoscitivas del educando serán impartidas en lengua materna.

Tendrán la consideración de materias elementales para el buen desarrollo de las capacidades cognoscitivas del niño las que enseñen a éste los elementos esenciales del cálculo y la geometría, las estructuras básicas de la lengua y la comunicación y las bases metodológicas y de conocimientos de las ciencias naturales y sociales.

La segunda lengua vehicular se irá introduciendo progresivamente, primero en el resto de asignaturas no consideradas elementales, en los primeros dos años de la enseñanza primaria, correspondientes al primer ciclo, introduciéndose en el segundo ciclo de la enseñanza primaria en las asignaturas que traten sobre las bases metodológicas y de conocimientos de las ciencias naturales y sociales. A partir del tercer ciclo de la educación primaria, el uso de las lenguas podrá variar en función de las necesidades educativas, respetando siempre el principio del artículo 1.2 de la presente ley.

ARTÍCULO 3

Se contemplará la posibilidad de crear, en zonas donde la demanda la justifique, grupos de educación primaria en los que se utilice una lengua vehicular que no sea oficial, con el fin de otorgar la máxima efectividad al principio de enseñanza en lengua materna entre las minorías.

Se exigirá al menos para crear grupos con lengua vehicular distinta de las dos oficiales la cifra de más de veinticinco estudiantes con la misma lengua materna en un mismo ámbito local.

En estos casos, las dos lenguas vehiculares oficiales se irán introduciendo paulatinamente, haciéndose uso educativo de la lengua materna sólo en el primer ciclo de la educación primaria en las materias del artículo 2.4. En el segundo ciclo se introducirán las dos lenguas vehiculares oficiales en las asignaturas que traten sobre las bases metodológicas y de conocimientos de las ciencias naturales y sociales y en las que traten de estructuras básicas de la lengua y la comunicación.

En el tercer ciclo de educación primaria y cursos posteriores, se aplicará el régimen ordinario, con la posibilidad, si la demanda lo justifica, de mantener una asignatura que estudie su lengua materna.

ARTÍCULO 5

En la Educación Secundaria Obligatoria, las autoridades educativas tratarán de promover que el calendario lectivo cuente con un cincuenta por ciento de clases en catalán y un cincuenta por ciento de clases de castellano, excluyendo del cómputo las clases en que se estudie un tercer o cuarto idioma.

La aplicación de lo anterior en la Educación Secundaria excluirá del cómputo de horas en las que se realiza el reparto de horas en catalán y castellano las que se dediquen al estudio de una lengua extranjera o las que se dediquen al estudio de las estructuras de la lengua castellana o catalana.

En los casos en los que se justifique por la demanda, se habilitará el estudio de lengua materna de los educandos diferente a las dos vehiculares, conforme a los principios establecidos en el artículo 2.

ARTÍCULO 6

En la Educación Secundaria No Obligatoria, primará el principio de Libertad de Cátedra a la hora de impartir las clases.

Los centros educativos sostenidos con fondos públicos, en la Educación Secundaria No Obligatoria, dentro del respeto a la Libertad de Cátedra y a la no discriminación de profesores por motivos lingüísticos, tratará de hacer un reparto de alumnos por asignaturas y clases en el que al menos ninguna de las dos lenguas oficiales vehiculares tenga una presencia inferior al 25 por ciento de las clases.

ARTÍCULO 7

Se garantizará la existencia de Programas de Garantía Social y análogos en ambas lenguas oficiales vehiculares.

La determinación de la lengua en la que se impartirán los Programas de Garantía Social y análogos se hará conforme a la demanda existente.

Los formularios de inscripción en Programas de Garantía Social y análogos contarán con una casilla en la que los interesados en inscribirse puedan solicitar en que lengua vehicular oficial desean que se imparta en curso.

ARTÍCULO 8

El principio de Libertad de Cátedra primará a la hora de determinar la lengua en las que se efectúan las clases en los Ciclos Formativos de Grado Superior.

La Generalidad garantizará en sus centros de Formación Profesional de Grado Superior la existencia de al menos una línea en cada idioma vehicular oficial, posibilitando a los estudiantes el elegir la lengua en la que desean recibir las clases.

El mismo principio deberán seguir para organizar sus clases aquellos centros privados que reciban subvenciones a cargo del presupuesto de la Generalidad y que tengan al menos dos líneas educativas de ese ciclo formativo de Grado Superior.

ARTÍCULO 9

La Universidad, de acuerdo con su autonomía, se regirá por sus propias normas emanadas en sus órganos de gobierno.

En todo caso, la Generalidad garantizará la existencia de dos grupos, uno en cada lengua vehicular oficial, de cada asignatura en todas las universidades catalanas.

ARTÍCULO 10

La lengua no será un requisito indispensable para ejercer el magisterio en Cataluña, excepto para ejercer de profesor de lengua y dentro de las acreditaciones pedagógicas y de titulación que se determinen.

La lengua sólo será un requisito indispensable dentro de lo que determinen los planes de estudios concretos de la licenciatura de magisterio y para obtener el título.

DISPOSICIÓN ADICIONAL

La contratación de profesorado para los supuestos previstos en los artículos 3 y 5.3 se hará de acuerdo con el Ministerio de Educación y mediante convenios de colaboración con los Ministerios de Educación de los países de procedencia de la minoría en cuestión.

DISPOSICIÓN FINAL

Con la presente ley queda derogado el artículo 2 y el Capítulo III de la Ley 1/1998, de 7 de enero de Política Lingüística.

Los Planes Lingüísticos de Centro se adaptarán a la presente Ley .



Antonio Robles e profesor de Filosofia nun instituto de Cataluña e Parlamentario de Ciutadans




CODA:

Si a lei permite que, cando superen os 50.000, os cidadans poden levar iniciativas que seran votadas no Parlamento de Cataluña e logo, cando o fan, os que gobernan os desprecian desta maneira, calquera persoa honesta (estea ou non de acordo co que eses cidadans pedian) so pode sentir asco.

Por eso compre loitar democraticamente polo que un pensa, tendo a coraxe suficiente para enfrentarse a propaganda dos que teñen o poder (por moi pequeno que este sexa). Porque, en democracia, o poder reside en nos e non neles.

Porque ainda que o Tribunal Superior de Xusticia de Cataluña di que hai que impartir unha terceira hora de castelan, o Goberno de Cataluña di que non o acata porque o que manda, por encima da Constitucion, e o Estatut.

Esa e a realidade das cousas, o demais mentiras e filosofia.


143 opinions:

Anónimo

Rechamo

Falan en Roma italiano,
os gabachos en francés,
en latín falan os cregos,
os loros falan en inglés.
Catalán en Cataluña,
nas Provincias champurrá,
en Valencia valenciano
e na raia patuá.
Castellano por Castela,
pola Bética andalúz,
portugués en Lusitania,
por Galicia... aquí unha cruz.
Somentes vos, galeguiños,
que tes moleira de buxán
¿tes a menos o chamarlle
viño ó viño, pan ó pan?
Xuro a Dios que si eu fora
entre vos un día rei,
para escarmetar a todos
iba poñer esta lei:
"Todo aquel que aquí prefira
lengua allea á de seus pais,
seralle arrincada a súa
da boca pra xamais"

Xoán Manuel Pintos Villar (1811-1876) 1874

Anónimo

Cacho panfleto infumébel.
O tipo este molase mogollón a si mesmo.
Remata dicindo que él ten a razón e xa está.

E como esto é política, fixese a xente con quen se sinte cómodo o funcionario superhenry. Cun tal Antonio robles, un tipo que como sabe todo o mundo é un gran loitador polo dereito das persoas, colaborador de xornais tan imparciais e pouco dereitosos como o ABC, o Inmundo, ou fundador dunha asociación pola supremacía española en Catalunya.


Que lle imos facer??? xa sabiamos que superhenry ten como lectura na cabeceira da cama a todo canto fascista retrógado hai; non imos agora a sorprendernos, non??


NOta: este home que tan preocupado está polas iniciativas lexislativas populares, aver se é capaz de dicirnos cal foi a última proposta galega con vistas a ser debatida.


Eu teño claro que non o sabe. Está demasiado preocupado en solucionar os problemas de outros sitios dos que a xente non ten demasiada información (él o primeiro, continuamente demostra a súa total ignorancia do que fala) a ver se é capaz de lavarlle o cerebro a alguén.


NOta1: por certo, o mes pasado volveu a baixar o paro en Galiza, un 2,2%. Curiosa esta crise.

Hai quen xa lle chama a crise dos ricos, porque non gañan tanto. Superhenry está profundamente afectado polo tema. De ahí a súa solidariedade co sector pudiente. Disque vai sair á plaza do campo, a pedir axuda para o de fadesa.

Anónimo

Dende que a conciencia lle impide durmir, trata de xustificar o imposibel. Eu doulle ás pastillas, e non me vai mal, efectos secundarios sí pero, durmo ben e de algo hai que morrer!
Baiona homenaxea cinco alcaldes franquistas. Son os do PP, os seus futuros socios de goberno. Refirome ós que homenaxean, os outros -non sei se viven- tamén serán ou serían do PP.
Mire, vostede siga por ese camiño que ó final vai crer as suas propias trolas.
O PP igual que a dereita europea?
Permitirían en Italia ou alemania estas barbaridades?. Non me conteste, xa sei a resposta.

Vostede, e os que son coma vostedes, os imperialistas espanhois están empeñados en convertirnos en disfraz ós galegos.

Así e coma acaban os pobos que van desaparecendo da historia, os indios, os romanos e agora vostedes queren o disfraz de "Galego" para o vindeiro entroido.

Saude, saudos. (Lis de Moura)

Anónimo

hahahahahahahaha!!! nunca caera na conta de que superhenry é realmente un choquiro!!!
hahahahahahahahahahahahahaha!!!

Por certo, a familia Franco fai unha festa o finde semana no pazo de Meirás.

Estou agardando que superhenry escreba un artigo solidarizandose con esa familia, perseguida polos "rojos, comunistas, masones e demais orda de barbaros"

Como se lle vai a pinza a este tipo!!!

Anónimo

Estaba a punto de escribir e dinme conta que non cortara as uñas dos pes. Volto dentro dun pouco.

Anónimo

Xa acabei, meu deus coma me tufaban os pes, téñolle que preguntar o noso guia Henrique que debo facer nesta situación. Isto é insostenibel, canta podredume teño, seguro que a culpa e dos de ceporbe que non nos deixan tirar o monte.

Compañeiros non vos cortedes as uñas, han ser imprescindibels na loita pola nosa identidade de nazón!

Anónimo

"Los niños tienen derecho a recibir la enseñanza preescolar y primaria en su lengua materna."
Bueno, unha declaración de intencións como outra calquera.


"Se exigirá al menos para crear grupos con lengua vehicular distinta de las dos oficiales la cifra de más de veinticinco estudiantes con la misma lengua materna en un mismo ámbito local"

UMMMMMM!!!! interesante, promovendo a segregación. Non moi lonxe do que se facía no aparheit.


La lengua no será un requisito indispensable para ejercer el "magisterio en Cataluña, excepto para ejercer de profesor de lengua y dentro de las acreditaciones pedagógicas y de titulación que se determinen."

Como se garante a ensinanza en lingua vehicular filial se non se a persoa que imparte clases non coñece un dos idiomas oficiais???

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Bueno, chegamos ao punto onde xa sabemos de que vai esta historia. Xa o sabiamos pero até o momento non diran a cara:
-Supremacía racial
-Supremacía linguistica
-Aparheit
-Ejpañolismo

E di o imbécil de superhenry que este é mestre??? bueno, con estos plantexamentos xa devería estar retirado da función pública, incluso con algún proceso aberto por racista.


Superhenry, tres cuartos do mesmo. Creo que vai sendo hora de que a xustiza tome cartas neste asunto, non se pode permitir que a ultradereita disfrazada volva a coller impulso.

Faise necesario parar a segregación racista á que nos queren levar estes persoanaxes.

Estas mesmas proposicións foron as que os grupos de supremacía racial propuñan por exemplo en surafrica.

En Austria, durante o governo do ultradereitista, en Suiza, que como saberán chegaron a insim¡nuar poñerlle chips de posicionamento ás persoas emigrantes.

E estos tipos non se diferencian moitos desa xente, aínda que queiran encubrir o seu discurso.


Vergoñento.

Anónimo

Como se os va la pinza a los nacionalistas, estais como cencerros.
Estoy convencido que la mayoria de los que escriben estas barrabasadas no llegan ni a los 25 tacos, niños de papá y mamá que no han trabajado en su puta vida y las han dado todo hacho.

P.D: A que no mola que os insulten pues a los demas tampoco asi que aplicaros el cuento y yo tambien lo hare.

Anónimo

"hacho" que non meu.
Temos aquí outro especimen da clase superhenry.
Como se pode ser tan burro???
Este ten o cerebro do tamaño da picha dun grilo, senón non diría estas tonterías.

Cada vez que penso que esta caberna ejpañola ten a capacidade de reprodución, penso no penoso futuro que lle queda á humanidade.


Nota: a que colexio iría esta persoa de tal alto nivel de iletrariedade???
Dende logo non a un onde ensinasen a escreber, porque a formación de frases para atransmisión de información, dende logo non é o seu.

Non me extrana que despois este persoal cabernícola esté preocupado polo ejpañol. Se ao final son estes animais os que o van afundir.

Anónimo

1.- El PP reclama una ley que garantice el castellano, por creer que su uso peligra en alguna autonomía.
2.- La Policía brasileña detiene a un hombre acusado de violar y matar a 400 vacas.
3.- Israel niega asistencia médica a los enfermos palestinos que no delaten a los activistas de Gaza.

Estas tres novas (Voz de Galicia) son exemplos de até onde pode chega-la perversión dos homes.

4.- Galicia construirá una flota para Chávez

Esta outra, a número catro, é un pouco mellor, ainda que a algúns non lles guste.

Hola, bos días, son Lis de Moura.

Como dixen o outro día, cando Blancolexítimo se expresa deste xeito, o mellor é non telo en conta. Nin él mesmo está dacordo có que di. Ten que facer unha oscura laboura (sibilina) de ataque ó Bng local coa sinxela intención de acadar simpatizantes e votos para CxB. Cómo o Bng local ten poucas fisuras onde mete-la dinamita, o ataque vai dirixido por medio das nazóns sen estado, intentando convertilas en poderosas amenazas para o imperio pequeno.

Primeiro, Blancolexítimo sitúa a Galiza no eido ecónomico, na pobreza, na máxica supervivencia dun páis sen recursos grazas á limosna dos espanhois solidarios.

Segundo, Blancolexítimo situanos, ós nacionalistas galegos, nun estado de morriña no que, o noso único desexo é poñer arame de espiño na “fronteira” e voltar ós castros.

Con estas duas falsas premisas resulta difícil imaxinar a outra Galiza distinta á de hoxe. Afortunadamente a realidade é moi distinta e penso que o desexo da maioria dos galegos (o que eu entendo por galegos) pasa por ter máis poder de decisión na nosa Terra, para a nosa Terra e para nós mesmos, tal vez un bo estatuto sería o primeiro paso.

A terceira premisa, no eido da lingua, tamén é falsa. Saltarse o estatuto de autonomía para condicionar o futuro da nosa lingua á inmigración (emprega o Catalán para non atacar directamente ó galego). Digo inmigración porque fala de castelanfalantes e penso que os que máis lle preocupan son os que veñen da América. Por outra banda non creo que moitos da Espanha rica e solidaria veñan a establecerse eiquí.

Sr. Blancolexítimo, bos días, espero que xa durma mellor pero saiba que, o seu insomnio e froito da sua mala conciencia e non do que eu lle diga. Pese ó deterioro que sofre a nosa relación epistolar homosexual (por ser os dous do mesmo sexo. Non malinterprete) eu sego a manterlle ese aprecio que publicamente manifesto. Non sei por qué pero, caeme ben vostede, pareceme un bon home. Outra cousa é que escoite e cale a toda-las cousas que solta polo teclado. Non o tome como algo personal pero as suas provocacións ás veces poden máis que o meu autocontrol.
Insisto, coido que foi vostede o que radicalizou o outeiro. Entendo que, por xustificar a futura relación institucional de CxB có PP, defende posturas dos populares coma a invasión de Iraq ou o nacionalismo espanhol.
Agora até emprega escudos humáns, os meniños castelanfalantes, as probes e inocentes victimas do poder de Galeusca.

Sr. Blancolexítimo, sendo vostede home de esquerdas non acabo de entender ese ataque visceral conta do Psoe e contra de Zapatero. Xa sei que non son, nin un nin outro, os referentes da esquerda que un poidera imaxinar pero, non vería vostede peor que estivese o PP no governo?. Eu, mal por mal, prefiro que sexa Zapatero o presidente e non Rajoy. As suas razóns terá vostede para decantarse polo PP. Coñezo un rapáz que sempre vota ó PP porque, hai anos, tivo problemas de lindes cun concelleiro do Psoe. A vostede tamén lle quixeron move-los marcos?.

Sr. Blancolexítimo, sendo vostede galeguista, non acabo de entender ese ataque visceral contra os que defendemos Galiza, contra os que queremos o mellor para Galiza. Por qué pretende que se axeite Galiza ós que veñen de fora dela e non que se adapten éstes á fala e á cultura da Galiza? Por qué, en vez de discutilas, se alegra tanto das estadísticas que sitúan a Galiza na parte baixa das balanzas fiscais?.
Intenta, sibilino, que nos botemos ó monte?.

Sr. Blancolexítimo, cóstame entender, como dixén onte, que lle gustaría a vostede vestir o disfraz de “galego” en vindeiros entroidos. Cóstame entender que desexe para os galegos un futuro coma o doutros pobos desaparecidos, coma os Indios de norteamerica ou os Masai da Africa. Pero, axuda vostede a que en ves dun novo estatuto se firme un novo “Tratado do forte Laramie” entre Compostela e Madrid. Na Galiza que vostede parece ansiar, os galegos, nas reservas castrexas, en vez das danzas indias ou masai bailariamos muñeiras e tocaríamoslle a gaita –con perdón- ós castelanfalantes. Tamén os poderíamos agasallar con percebes, grelos, empanadas, polbo, centolas, etc., esas cousas que tanto lles gustan i eles, en troco, permitirianlle ós nenos galegos ir ás escolas concertadas a aprende-lo castelán.

Agora, sen facer demagoxia, podo chegar a entender os problemas que pode ter algunha xente có noso idioma ou có catalán pero, non ve máis sinxelo que falen eles coma o País a que o País fale coma eles?.

Para ser vostede home de esquerdas e galegista nunca lle vin unha crítica a que por culpa dunha secta que imparte clases de relixión nos colexios, algunhos nenos –cuxos pais non comulgan- teñán que abandoa-las aulas. Nunca lle vin tampouco unha crítica á situación que, até ben pouco, obrigaba ós meniños galegofalantes de toda-las aldeiñas da Galiza a entender ós mestres que ensinaban o espanhol.
Vexó un tanto parcial, apreciado Blancolexítimo!. Qué defende realmente?.



Saude, saudos.

Anónimo

O outro día comentabame andando polas Ramblas adiante cara a rúa "hospital", que o problema en Catalunya non son os "extranxeiros", que asumen o catalén como propio en pouco tempo, senón os ejpañolitos rancios e cutres que chegan alí esixindo.

O peor foi que o presenciei. Eu que teño a costume de tentar aprender as linguas cando vou a algún sitio, vin como me atendían en catalán nos postos dos Pakis, mentras o peñazo do taxista non facía máis que queixarse de que no departamento de óptica electrónica da Universidade Politécnica de Barcelona non se falaba ejpañol, que o facían en inglés e incluso algunhas veces en catalán.
Tentou demostrarmo ensinandome a tarxeta do fillo, por un lado en catalén e polo outro en inglés.

Tamén me diu un curso intensivo de Pakis.
Recen baixado do aveon, non tes ganas de de aguantar a un pelma así, polo que non lle falei até chegar ao destino.
Pedinlle i tikect en catalán, e quedouse un pouco trastornado.
Pregunteille se non sabía falar catalán, ao que respondeu "ejque no lo entiendo mucho".
Polo camiño diulle tempo a dicir que levaba 3/4 da súa vida en catañunya.

Este tipo non é máis que unha victima do ejpañolismo, pero ao que tes que soportar dicindo as estupidecdes que lee neses xornais que superhenry e a morralla españoleira.

En definitiva esta é a caberna ejpañola, insoportabel, aburrida, manipuladora, imperialista...

Penoso

Anónimo

http://www.publico.es/espana/139926
/rosa/diez/tilda/lerdo/ridiculo/solbes

rosa diez llama lerdo y ridiculo al vicepresidente del gobierno

eso si son formas de decir las cosas! ala, a ver por donde sale mariño para no increparla como hizo con la señora esa del parlamento gallego

Anónimo

O de esa señora é de psiquitrico.
O único argumento que ten é o da ETA.

Como é posíbel que haxa xente desta calaña nun parlamento???

Bueno, son os mesmos que os de "ciudadans" en Catalunya. Chusma ejpañoleira.

Propostas políticas??? nengunha.
Vergoñento.

Anónimo

Hola, boas tardes, son Lis de Moura

No diccionario RAE,

vascuence.

(Del lat. vasconĭce).


1. adj. euskera (‖ perteneciente a la lengua vasca).

2. m. euskera (‖ lengua).

3. m. coloq. Aquello que está tan confuso y oscuro que no se puede entender.

4. m. pl. germ. Grillos de presos.

Chama a atención, polo menos a min, a terceira acepción.

Estes da RAE son os que criticaron á ministra por decir "miembras".

Este é un exemplo da Espanha imperialista, excluinte e despreciativa.

Só para os que o entendan. Os demáis absterse.

Arratsalde on.

Anónimo

Boas tardes, Lis
Bona tarda, Lis
Buenas tardes, Lis

É curioso como no ejpañol non caeu a U.

Anónimo

Iso non é nada don Lis, na Rae din que somos parvosl, imbéciles e tontos.
Lembrenmos a polémica onde exceslsos currelas do ejpañolismo galaico presumáin de que eles tiñan a razón cando aseguraban que cambiar estas acepcións eran unha tontería; xa se sabe, pola riqueza do idioma. Por aquí pódedes ver unha campaña:
http://aproldalinguagalega.galeon.com/

Como ben devería saber a xente, en nengún deses sitios se utiliza a acepción que a Rae (real academia de energúmenos ejpañois).

So cando se é un imbécil integral, se poden defender estas cousas; ao fin é o que lle queda ao imperio pequeno, a mediocridade de pensar que nos alimentan.

Noxo, dan ganas de botar a mascada.

Anónimo

Antonio Robles é colega destes:
http://www.elplural.com/politica/detail.php?id=23738

hohohohohohohohohohohohoho!!!!!!! esta caberna ejpañola é de partirse de risa




hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!

Anónimo

As linguas son para entenderse e con un pouco de boa bontade non vexo cal podería ser o problema para que non fora así. lastimosamente nosn é iso o que acontece e os cataláns defenden a súa lingua para diferenciarse dos demáis. non teñen problema en entender TV española por exemplo , pero cando están nun plan de politiquilla dáselles por falar en catalán ainda que saiban falar castelan os conferenciantes e a meirande parte do público lles pida expresamente que por favor empreguen a outra lingua que están en Cataluña por razóns de traballo.Non o fan todos e se non teñen medios de traducción automática xa teño visto levantarse a xente porque non entenden o coñazo en catalán máis do trinta por cento. Paréceme unha vergoña empregar unha lingua para diferenciarse enon querer empregar a outra sabéndoa. Sínto con orgullo que en Galiza non ocorre así e fan todo o posible por facerse entender na lingua castelán si lle notan a persoa que entende mal a lingua que soen falar.,pola contra sinto bochorno con algúns que saben falar castelán e empéñanse en rexeitar a outra ainda que o que está escoitando seña extranxeiro e esteña aprendendo castelán e non saiba nada de Galego e só está de paso. Desta vez ten razón o que defende neste blog o multilingüismo. Só un idiota ou un fanático tendo a oportunidade de aprender dúas linguas a un tempo defende unha soa.
Unha aperta.

Anónimo

21:11 dalle a volta ao etu argumento e verás o estúpido que é, ti e máis o argumento.
A proposta desta chusma ejpañoleira vai no camiño no monolingüismo ejpañol.
Cal é o problema??? que todo o noxento sistema de comunicación labaouvos o cerebro.
O bilingüismo non existe, foi unha acuñación política do ejpañolismo para poder seguir mantendo a predominancia do ejpañol en zonas onde estaba en contacto con outras linguas.

Esta xente segue a tentar que a xente confunda o "bilinguismo" coas competencias linguista en idiomas.
de todas formas o camiño xa o trazaron fai moito tempo, erradicar calquera lingua que poida competir co ejpañol no estado.

Quen non queira ver eso, non se pode calificar máis que de necio.

Ao galego quedanlle dous telediarios, e como non se poñan as medidadas precias desaparera unha forma de interpretar o mundo que dende logo o ejpañol non é capaz de aportar coa súa formulación.

O problema deste último intervinte é o que ten toda esta chusma. Hai que baixar os pantalóns fronte ao ejpañolito.
Benvido Mister Marshal, benvido.

Patético.

Algún día daredesvos conta de que saber ejpañol non vos levará a ningún lado, máis a ser o limpaplatos de occidente, porque realmente pensades que se vai a algún lado con ese idioma.

Pobres idiotas.

Anónimo

existe o bilingüismo, o multilingüismo e as xentes privilixiadas políglotas e tamén os fanáticos que prefiren falar unha lingua e son cpaces de matar por ela e pensan que poden vivir aillados e tendo a xente pagándolle cartos por matar se as forzas do estado non interveñen para deixar que a xente que quere expresarse en lingua de paz e non se mete con ninguén poida vivir en paz ,, vostede debe admirar os que defenden unha soa lingua chamandolle parvos os que non a entenden e pensan que "tree2 é algo diferente de "árbol", e non digamos xa de "árbore". ë que os galegos seica som parvos para non poder falar dúas linguas que veñen oindo dende a súa máis tenra idade ? Logo que fan aprendendo alingua do imperio porque lles convén?, A do "Tree"? E non son capaces de falar a do " árbol". perdoe , pero eiquí o único parvo , tal vez fanático , é vostede, o do post precedente a iste. Graciñas por os seus piropos.

Anónimo

Eu son bilingúe e nin o parvo das 3:26 nin naide pode decir o contrario, mamei as dous linguas e son libre de escoller como, cando é donde utilizalas, asi como si domino algunha lingua mais, son libre de facer coa miña bagaxe cultural o que me praza.
O que vexo nestes nacionalistas de poca monta, é que eles mesmos acabaran coa lingua, y con ela é por culpa deles, os nacionalismos.

Anónimo

Hola, bos dias, son Lis de Moura.

Anónimo 9.04

Os galegos temos a conciencia tranquila en canto ó de matar pola lingua.

Os do imperio pequeno non sei se a terán.

Oeu falar de Boveda?. Matarono os fanáticos imperialistas espanhois porque quería vivir en paz e falar a sua lingua.
É só un exemplo. Os demáis non collerían neste artigo. O meu respecto para eles.

Pero os espanhois non só mataron galegos. Donde se fala hoxe espanhol, América, Africa, Filipinas, etc., derramouse moito sangue indíxena. Non se fixo a base de cursiños.

Agora ven vostede a chamarnos terroristas ós "galegos de verdade". Pense un pouco as cousas antes de botalas

Así de sinxelo, os galegos temos as máns limpas de sangue, os espanhois non.

Anónimo 9.40

Vostede cré que é livre?. Non está condicioado polas circunstancias?
Analizou algunha vez esas circunstancias?


Saude, saudos.

Anónimo

mariño, ¿en que se está convirtiendo esto?

Anónimo

"mariño, ¿en que se está convirtiendo esto?"
No que sempre foi. Un espazo de desbarre mental que non ten absoluta importancia.

Anónimo

anónimo dixo...

Hola, boas tardes, son Lis de Moura

Ruanda acusa a Francia de ter unha implicación directa no xenocidio de 1994.

Sr. Blancolexítimo, o modelo de política exterior francés é o que vostede defende, non?

Claro que, tamén defende o de Israel!.

Saude, saudos.

Anónimo

Anónimo dixo...


Hola, boas tardes, son Lis de Moura

Warisata, Cochabamba e Santa Cruz. Estas cidades do altiplano andino, referentes do mundo indíxena, serán os lugares que acollan as tres primeiras universidades nas que as clases se impartan na lingua ancestral dos seus poboadores. O obxectivo é rescatar o legado destas culturas, ao tempo que se pretende "descolonizar o país ideolóxica e culturalmente", segundo palabras do presidente Evo Morales.

Nun acto celebrado no concello de Warisata, Morales destacou que estas institucións permitirán recuperar os principios e as formas de produción e vida das poboacións orixinarias, que durante séculos resistiron ás humillacións do colonialismo. Tamén cuestionou que o 12 de outubro se celebre como o Día da Raza (data na que os españois chegaron a América en 1942) cando, dixo, "foi un día de invasión que nos impuxo aspectos culturais de alienación".

Nestas novas universidades, tamén haberá clases de español e de inglés, que serán dúas materias máis. Sen embargo, a lingua vehicular será o aymará, quechua ou guaraní, así que Morales xa advertiu aos catedráticos da súa obriga de repasar os seus coñecementos de linguas indíxenas para traballar nestas universidades. Ademais, tamén se impartirán materias xerais e outras dos sistemas produtivos das respectivas zonas, como a industria téxtil ou a agronomía.

A Unibol (Universidade Indíxena de Bolivia) financiarase co 15% dos recursos do "Fondo Indíxena", que conta xa con 100 millóns de dólares provenientes do Imposto Directo dos Hidrocarburos (IDH).

Agora saldrán os do PP, ou a pandilla de Savater, ou Pereiro -especialista en descensos-, ou o Sr. Blancolexítimo, falando de nacionalismo boliviano e dos problemas que terán os meniños espanhois que teñan que estudar nestas universidades.

Saude, saudos.

Anónimo

anónimo dixo...

Hola, boas tardes, son Lis de Moura

O pasado mes de xuño, o director xeral de Air Berlin, Joachim Hunold, publicou unha editorial (en .pdf, mais en alemán) na revista da compañía na que ridiculizaba o uso do catalán en Mallorca, en resposta a unha petición formal do goberno balear de empregar esta lingua nas comunicacións da compañía.

No seu texto, Hunold dicía que hoxe o castelán xa non é unha lingua oficial en Mallorca, que hai nenos que non saben falalo e que a partición de España en nacionalismos rexionais é un regreso aos reinos medievais. Tamén ironizaba e preguntábase se a partir de agora tería que lles dar cursos de catalán aos seus empregados: "Até o de agora eu estaba orgulloso de tener nos voos internos de España, polo menos unha auxiliar de voo a bordo que falase español. Téñolles que dar agora cursos de catalán por decreto aos meus empregados? E os que voan a Galiza ou a Euskadi, quererán que nos dirixamos a eles en galego ou en éuscaro? É que xa non falan o español?".

Naquela altura tamén se pronunciaba a responsábel de prensa da compañía, Ana Baschwitz, quen dicía que compartía as palabras do seu director xeral, salientando que o catalán, o éuscaro e o galego son linguas innecesarias nas comunicacións da compañía, porque todo o mundo entende o español.

O espanhol segue em perigo.

Saude, saudos.

Anónimo

http://www.laopinioncoruna.es/secciones/noticia.jsp?pRef=2008080600_5_211755__Opinion-Roblecito

Anónimo

9:44, si os galegos teñen as mans un pouco máis limpas de sangue ca os españois ou os terroristas é porque coas montañas e a morriña de Galiza non lles apetecía ir máis aló da súa querida terra; afortunadamente , para asombro dos guiris en Galiza non se é moi rico , pero cómese e vívese ben é con unha gastronomía que os deixa ben atónitos, non porque sexan millores nin menos belicosos que os casteláns, que están os xulgados cheos de veciños que se dan de hostias por un anaco de terra.Por outra banda eles mesmos, ainda que adoran a súa lingua doce saben perfectamente que é millor saber dúas ca unha; non son tan parvos como para pensar que co galego só van ir polo mundo adiante sen aprender a que faga falta. Que remedio lles queda aos da costa que aprender a lingua do imperio si queren vender e que veñan a Galiza os guiris. Non me diga vostede que fala Galego en Madrid, e non me diga que sendo galego non sería unha parvada falar inglés a un madrileño en Madrid para non falar a lingua do "arbol".Mágoa de chúzaros como os que defenden unha lingua soa. Por certo , nunca lles chamei terroristas aos galegos, só fanáticos e nogalláns. Por non levar o traballo de aprender máis dunha lingua son capaces de remontarse aos tempos de Felipe II para xustificar o seu rexeito a unha lingua ben fermosa que si ten as mans cheas de sangue , ninguén pode presumir de non telas ; lembrade aos parvos do GRAPO.
Saúdos.

Anónimo

Anónimo 9:44, alcume Lis de Moura. Aleixandre Bóveda, tamén estaba rodeado de circunstancias, maís... ¿pensou nelas? ¿foi parvo Bóveda?, cada quen, sigue a ser libre de escoller a su historia, é de facer coa su cultura persoal o que lle praza. Eu seguirei sendo bilingúe pese a quen lle pese, e utilizarei o idioma, calqueira dos que domino, cando e donde quera, sin imposicions.

Anónimo

Seguimos informando desde la claridad y transparencia:

Mañana, viernes día 8 de agosto, tendrá lugar rueda de prensa presentando la bienal balconadas 2008, y sobre esto me surgen varias preguntas que se harán a su debido tiempo.

Sábado, día 9 de Agosto, tendrá lugar en el concello rueda de prensa conjunta (es decir, ya juntos sin careta) de PP y CXB anunciando la buena nueva, que ya comente la semana pasada, del nuevo gobierno.
La negociación, llevada con todo sigilo y encabezada por el Sr. Mariño o Blancolexitimo, queda de la siguiente manera:

JAVIER: PARTICIPACION CIUDADANA Y PRENSA.

PEDRO: CULTURA, EDUCACION Y DEPORTE

ESPERANZITA: MUJER Y GUARDERIA.

Pobre negociación la del Sr. Mariño con la alcaldesa, que presumía la mujer de que no le habían durado ni un asalto.
y yo digo, ¿como van a durar un asalto, si para CXB el PP es la única opción política?, es decir, el PSOE no entraba en sus planes con lo cual poco pudieron presionar.
El caso es que a mi ya no me dan las cuentas que hicieron hace un año y medio con todo aquello de las dedicaciones exclusivas, asignación a los partidos, etc.
Ya vereis cuanto se asignan estos bajo otro epígrafe. Me imagino que renunciarán a la asignación por partido.
PEDRO III, también llamado de la Fuente, tendrá su despachito en la plaza de la constitución, despacho de Ana Fonticoba y JAVIER Y ESPERANZITA, muy del mismo ala, tendrán el suyo en el liceo, donde Teti y Tito.

Anónimo

Seguimos informando desde la claridad y transparencia:

Mañana, viernes día 8 de agosto, tendrá lugar rueda de prensa presentando la bienal balconadas 2008, y sobre esto me surgen varias preguntas que se harán a su debido tiempo.

Sábado, día 9 de Agosto, tendrá lugar en el concello rueda de prensa conjunta (es decir, ya juntos sin careta) de PP y CXB anunciando la buena nueva, que ya comente la semana pasada, del nuevo gobierno.
La negociación, llevada con todo sigilo y encabezada por el Sr. Mariño o Blancolexitimo, queda de la siguiente manera:

JAVIER: PARTICIPACION CIUDADANA Y PRENSA.

PEDRO: CULTURA, EDUCACION Y DEPORTE

ESPERANZITA: MUJER Y GUARDERIA.

Pobre negociación la del Sr. Mariño con la alcaldesa, que presumía la mujer de que no le habían durado ni un asalto.
y yo digo, ¿como van a durar un asalto, si para CXB el PP es la única opción política?, es decir, el PSOE no entraba en sus planes con lo cual poco pudieron presionar.
El caso es que a mi ya no me dan las cuentas que hicieron hace un año y medio con todo aquello de las dedicaciones exclusivas, asignación a los partidos, etc.
Ya vereis cuanto se asignan estos bajo otro epígrafe. Me imagino que renunciarán a la asignación por partido.
PEDRO III, también llamado de la Fuente, tendrá su despachito en la plaza de la constitución, despacho de Ana Fonticoba y JAVIER Y ESPERANZITA, muy del mismo ala, tendrán el suyo en el liceo, donde Teti y Tito.

Anónimo

Seguimos informando desde la claridad y transparencia:

Mañana, viernes día 8 de agosto, tendrá lugar rueda de prensa presentando la bienal balconadas 2008, y sobre esto me surgen varias preguntas que se harán a su debido tiempo.

Sábado, día 9 de Agosto, tendrá lugar en el concello rueda de prensa conjunta (es decir, ya juntos sin careta) de PP y CXB anunciando la buena nueva, que ya comente la semana pasada, del nuevo gobierno.
La negociación, llevada con todo sigilo y encabezada por el Sr. Mariño o Blancolexitimo, queda de la siguiente manera:

JAVIER: PARTICIPACION CIUDADANA Y PRENSA.

PEDRO: CULTURA, EDUCACION Y DEPORTE

ESPERANZITA: MUJER Y GUARDERIA.

Pobre negociación la del Sr. Mariño con la alcaldesa, que presumía la mujer de que no le habían durado ni un asalto.
y yo digo, ¿como van a durar un asalto, si para CXB el PP es la única opción política?, es decir, el PSOE no entraba en sus planes con lo cual poco pudieron presionar.
El caso es que a mi ya no me dan las cuentas que hicieron hace un año y medio con todo aquello de las dedicaciones exclusivas, asignación a los partidos, etc.
Ya vereis cuanto se asignan estos bajo otro epígrafe. Me imagino que renunciarán a la asignación por partido.
PEDRO III, también llamado de la Fuente, tendrá su despachito en la plaza de la constitución, despacho de Ana Fonticoba y JAVIER Y ESPERANZITA, muy del mismo ala, tendrán el suyo en el liceo, donde Teti y Tito.

Anónimo

Vaya, el Sr. Mariño ha censurado las entradas.

Anónimo

Seguimos informando desde la claridad y transparencia:

Mañana, viernes día 8 de agosto, tendrá lugar rueda de prensa presentando la bienal balconadas 2008, y sobre esto me surgen varias preguntas que se harán a su debido tiempo.

Sábado, día 9 de Agosto, tendrá lugar en el concello rueda de prensa conjunta (es decir, ya juntos sin careta) de PP y CXB anunciando la buena nueva, que ya comente la semana pasada, del nuevo gobierno.
La negociación, llevada con todo sigilo y encabezada por el Sr. Mariño o Blancolexitimo, queda de la siguiente manera:

JAVIER: PARTICIPACION CIUDADANA Y PRENSA.

PEDRO: CULTURA, EDUCACION Y DEPORTE

ESPERANZITA: MUJER Y GUARDERIA.

Pobre negociación la del Sr. Mariño con la alcaldesa, que presumía la mujer de que no le habían durado ni un asalto.
y yo digo, ¿como van a durar un asalto, si para CXB el PP es la única opción política?, es decir, el PSOE no entraba en sus planes con lo cual poco pudieron presionar.
El caso es que a mi ya no me dan las cuentas que hicieron hace un año y medio con todo aquello de las dedicaciones exclusivas, asignación a los partidos, etc.
Ya vereis cuanto se asignan estos bajo otro epígrafe. Me imagino que renunciarán a la asignación por partido.
PEDRO III, también llamado de la Fuente, tendrá su despachito en la plaza de la constitución, despacho de Ana Fonticoba y JAVIER Y ESPERANZITA, muy del mismo ala, tendrán el suyo en el liceo, donde Teti y Tito.

Anónimo

Mariño, ¿estás utilizando la censura?

Anónimo

Ruanda acusa a Francia de ter unha implicación directa no xenocidio de 1994
O goberno do país africano demanda que sexan xulgados trece responsábeis políticos e vinte militares franceses.

Hola, bos dias, son Lis de Moura

Blancolexítimo, vostede defende a politica exterior francesa. Qué opina desto?. Non mo diga. De momento é só unha acusación.

Saude, saudos.

Anónimo

1500 € como tenientes de alcalde y van a entrar los 3. asi esperanzita ya tiene sueldo sin trabajo. concejala de guardería!!!al final entra por la puerta grande que bueno

Anónimo

"Por non levar o traballo de aprender máis dunha lingua son capaces de remontarse aos tempos de Felipe II para xustificar o seu rexeito a unha lingua ben fermosa"
refireste aos ejpañois, non???
Son especialistas en negarse a aprender outro idioma que non sexa ejpañol.

Os galegos e galegas levamos séculos aprendendo outros idiomas que non so é o noso.

Recomendolle revisar as súas teorías que falan do illamento galego.
Nos simplemente mirabamos cara outro lado. eso é o que lle deve foder ao ejpañolismo, que pasabamos deles...

Unknown
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Anónimo

xa chegan as festas!!!

Anónimo

http://www.laopinioncoruna.es/secciones/noticia.jsp?pRef=2008072900_2_209827__ACorunaMetro-Betanzos-comprara-baul-italiano-para-mercados-tradicionales

Anónimo

Buscando no baul das lembranzas...

http://www.laopinioncoruna.es/secciones/noticia.jsp?pRef=2008072900_2_209827__ACorunaMetro-Betanzos-comprara-baul-italiano-para-mercados-tradicionales

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Anónimo

entran ciclicamante, buscando o patrón

Anónimo

saen as anteriores

Anónimo

merda???? eso nunca

Anónimo

entón funciona???

Anónimo

con retardo entran

Anónimo

mola este sistema; enchendo de lixo o espazo. O meu obxectivo :-)

Anónimo

Pois como se confirmen os augurios, vaia cagada do superhenry!!!!
Con superhenry engarás mellor!!!

Anónimo

despois sairá de sermonitis explicando a dereitona golpista do PP é democratica.
Notase que nunca traballou na vida lonxe de ser un funcionario, ou de poñer copas nun bar facendo autoestop

Anónimo

e ademais con tres dedicacións exclusivas, case na!!!
esperen esperen, estes non eran os limpos de mans que estaban en contra de ese atraco á sociedade???

Lembran un artigo comparando ribadeo con betanzos????

Anónimo

superhenry é un experto nestes temas. toda a vida chupando do bote

Anónimo

había que chimpalo do traballo sen paro

Anónimo

para que soubese que é traballar un día na súa vida

Anónimo

para que soubese que é traballar un día na súa vida

blancolexitimo

Supoño que os contertulios habituales saben, sin necesidade de que diga nada, que non teño nada que ver con todo o que se di (censuras incluidas)mais arriba.

Habera que soportalo da mesma maneira que si, lendo un libro na Devesa de Escairon, un grupo de adolescentes nos estivesen metendo decibelios de bacalao polas orellas (¡Se polo menos lles gustase Mana!).

Comparto absolutamente o punto de vista dos que se sinten orgullosos de saber galego e castelan e utilizalos cando e onde compre facelo.

Sobre as negociacions para gobernar Betanzos, decir que se chegou a un acordo e teremos o Concello xestionado por PP e CxB.
Ese acordo firmarase en breve e sera feito publico.

Cando eso suceda publicarei aqui o meu punto de vista e, si asi o queren, seguiremos facendo da garelosfera un ring de discusion politica.

Todos sabemos que foron moitos os comentarios que me incitaban a que adiantase datos da negociacion.
Vou pra vello e xa vou sabendo o lugar que me corresponde en cada momento (o menos pretendo sabelo).

Ceporbe non e mais que un grupo de cidadans que toma decisions en Asamblea e esas decisions, o seren votadas democraticamente, son a decision de todos e cada un de nos.
Esta claro que sempre habera quen vote a mocion perdedora e manifeste a titulo persoal ese desacordo. Erran os que toman esa libertade de funcionamento coma un sintoma de debilidade e manifestan que Ceporbe se ven abaixo: Esa e a nosa riqueza e espero que ese sexa sempre o noso patrimonio.
Afortunadamente o voto por aclamacion e o centralismo democratico teñen pouco que ver con nos.

Asi que cando se faga publico o texto do Acordo de Cogoberno comentaremolo aqui coma sempre facemos: sin censuras.

Como ando de aqui para ala e de ala para acola, rogo que ninguen interprete o silencio que se poda producir coma unha pretension de agacharme diante do oponente (nunca enemigo) politico. Direi mais: Sinto certo orgullo de todo o proceso que se levou a cabo e do seu resultado final.

Como Don Lis me invita coller o florete de novo, se teño tempo contestarei a esas cuestions sobre as que levamos tanto tempo polemizando unha noite destas (¡De dormir hai tempo!)

Saude e coidado co retroceso.

blancolexitimo

Supoño que os contertulios habituales saben, sin necesidade de que diga nada, que non teño nada que ver con todo o que se di (censuras incluidas)mais arriba.

Habera que soportalo da mesma maneira que si, lendo un libro na Devesa de Escairon, un grupo de adolescentes nos estivesen metendo decibelios de bacalao polas orellas (¡Se polo menos lles gustase Mana!).

Comparto absolutamente o punto de vista dos que se sinten orgullosos de saber galego e castelan e utilizalos cando e onde compre facelo.

Sobre as negociacions para gobernar Betanzos, decir que se chegou a un acordo e teremos o Concello xestionado por PP e CxB.
Ese acordo firmarase en breve e sera feito publico.

Cando eso suceda publicarei aqui o meu punto de vista e, si asi o queren, seguiremos facendo da garelosfera un ring de discusion politica.

Todos sabemos que foron moitos os comentarios que me incitaban a que adiantase datos da negociacion.
Vou pra vello e xa vou sabendo o lugar que me corresponde en cada momento (o menos pretendo sabelo).

Ceporbe non e mais que un grupo de cidadans que toma decisions en Asamblea e esas decisions, o seren votadas democraticamente, son a decision de todos e cada un de nos.
Esta claro que sempre habera quen vote a mocion perdedora e manifeste a titulo persoal ese desacordo. Erran os que toman esa libertade de funcionamento coma un sintoma de debilidade e manifestan que Ceporbe se ven abaixo: Esa e a nosa riqueza e espero que ese sexa sempre o noso patrimonio.
Afortunadamente o voto por aclamacion e o centralismo democratico teñen pouco que ver con nos.

Asi que cando se faga publico o texto do Acordo de Cogoberno comentaremolo aqui coma sempre facemos: sin censuras.

Como ando de aqui para ala e de ala para acola, rogo que ninguen interprete o silencio que se poda producir coma unha pretension de agacharme diante do oponente (nunca enemigo) politico. Direi mais: Sinto certo orgullo de todo o proceso que se levou a cabo e do seu resultado final.

Como Don Lis me invita coller o florete de novo, se teño tempo contestarei a esas cuestions sobre as que levamos tanto tempo polemizando unha noite destas (¡De dormir hai tempo!)

Saude e coidado co retroceso.

blancolexitimo

Supoño que os contertulios habituales saben, sin necesidade de que diga nada, que non teño nada que ver con todo o que se di (censuras incluidas)mais arriba.

Habera que soportalo da mesma maneira que si, lendo un libro na Devesa de Escairon, un grupo de adolescentes nos estivesen metendo decibelios de bacalao polas orellas (¡Se polo menos lles gustase Mana!).

Comparto absolutamente o punto de vista dos que se sinten orgullosos de saber galego e castelan e utilizalos cando e onde compre facelo.

Sobre as negociacions para gobernar Betanzos, decir que se chegou a un acordo e teremos o Concello xestionado por PP e CxB.
Ese acordo firmarase en breve e sera feito publico.

Cando eso suceda publicarei aqui o meu punto de vista e, si asi o queren, seguiremos facendo da garelosfera un ring de discusion politica.

Todos sabemos que foron moitos os comentarios que me incitaban a que adiantase datos da negociacion.
Vou pra vello e xa vou sabendo o lugar que me corresponde en cada momento (o menos pretendo sabelo).

Ceporbe non e mais que un grupo de cidadans que toma decisions en Asamblea e esas decisions, o seren votadas democraticamente, son a decision de todos e cada un de nos.
Esta claro que sempre habera quen vote a mocion perdedora e manifeste a titulo persoal ese desacordo. Erran os que toman esa libertade de funcionamento coma un sintoma de debilidade e manifestan que Ceporbe se ven abaixo: Esa e a nosa riqueza e espero que ese sexa sempre o noso patrimonio.
Afortunadamente o voto por aclamacion e o centralismo democratico teñen pouco que ver con nos.

Asi que cando se faga publico o texto do Acordo de Cogoberno comentaremolo aqui coma sempre facemos: sin censuras.

Como ando de aqui para ala e de ala para acola, rogo que ninguen interprete o silencio que se poda producir coma unha pretension de agacharme diante do oponente (nunca enemigo) politico. Direi mais: Sinto certo orgullo de todo o proceso que se levou a cabo e do seu resultado final.

Como Don Lis me invita coller o florete de novo, se teño tempo contestarei a esas cuestions sobre as que levamos tanto tempo polemizando unha noite destas (¡De dormir hai tempo!)

Saude e coidado co retroceso.

blancolexitimo

Supoño que os contertulios habituales saben, sin necesidade de que diga nada, que non teño nada que ver con todo o que se di (censuras incluidas)mais arriba.

Habera que soportalo da mesma maneira que si, lendo un libro na Devesa de Escairon, un grupo de adolescentes nos estivesen metendo decibelios de bacalao polas orellas (¡Se polo menos lles gustase Mana!).

Comparto absolutamente o punto de vista dos que se sinten orgullosos de saber galego e castelan e utilizalos cando e onde compre facelo.

Sobre as negociacions para gobernar Betanzos, decir que se chegou a un acordo e teremos o Concello xestionado por PP e CxB.
Ese acordo firmarase en breve e sera feito publico.

Cando eso suceda publicarei aqui o meu punto de vista e, si asi o queren, seguiremos facendo da garelosfera un ring de discusion politica.

Todos sabemos que foron moitos os comentarios que me incitaban a que adiantase datos da negociacion.
Vou pra vello e xa vou sabendo o lugar que me corresponde en cada momento (o menos pretendo sabelo).

Ceporbe non e mais que un grupo de cidadans que toma decisions en Asamblea e esas decisions, o seren votadas democraticamente, son a decision de todos e cada un de nos.
Esta claro que sempre habera quen vote a mocion perdedora e manifeste a titulo persoal ese desacordo. Erran os que toman esa libertade de funcionamento coma un sintoma de debilidade e manifestan que Ceporbe se ven abaixo: Esa e a nosa riqueza e espero que ese sexa sempre o noso patrimonio.
Afortunadamente o voto por aclamacion e o centralismo democratico teñen pouco que ver con nos.

Asi que cando se faga publico o texto do Acordo de Cogoberno comentaremolo aqui coma sempre facemos: sin censuras.

Como ando de aqui para ala e de ala para acola, rogo que ninguen interprete o silencio que se poda producir coma unha pretension de agacharme diante do oponente (nunca enemigo) politico. Direi mais: Sinto certo orgullo de todo o proceso que se levou a cabo e do seu resultado final.

Como Don Lis me invita coller o florete de novo, se teño tempo contestarei a esas cuestions sobre as que levamos tanto tempo polemizando unha noite destas (¡De dormir hai tempo!)

Saude e coidado co retroceso.

blancolexitimo

Supoño que os contertulios habituales saben, sin necesidade de que diga nada, que non teño nada que ver con todo o que se di (censuras incluidas)mais arriba.

Habera que soportalo da mesma maneira que si, lendo un libro na Devesa de Escairon, un grupo de adolescentes nos estivesen metendo decibelios de bacalao polas orellas (¡Se polo menos lles gustase Mana!).

Comparto absolutamente o punto de vista dos que se sinten orgullosos de saber galego e castelan e utilizalos cando e onde compre facelo.

Sobre as negociacions para gobernar Betanzos, decir que se chegou a un acordo e teremos o Concello xestionado por PP e CxB.
Ese acordo firmarase en breve e sera feito publico.

Cando eso suceda publicarei aqui o meu punto de vista e, si asi o queren, seguiremos facendo da garelosfera un ring de discusion politica.

Todos sabemos que foron moitos os comentarios que me incitaban a que adiantase datos da negociacion.
Vou pra vello e xa vou sabendo o lugar que me corresponde en cada momento (o menos pretendo sabelo).

Ceporbe non e mais que un grupo de cidadans que toma decisions en Asamblea e esas decisions, o seren votadas democraticamente, son a decision de todos e cada un de nos.
Esta claro que sempre habera quen vote a mocion perdedora e manifeste a titulo persoal ese desacordo. Erran os que toman esa libertade de funcionamento coma un sintoma de debilidade e manifestan que Ceporbe se ven abaixo: Esa e a nosa riqueza e espero que ese sexa sempre o noso patrimonio.
Afortunadamente o voto por aclamacion e o centralismo democratico teñen pouco que ver con nos.

Asi que cando se faga publico o texto do Acordo de Cogoberno comentaremolo aqui coma sempre facemos: sin censuras.

Como ando de aqui para ala e de ala para acola, rogo que ninguen interprete o silencio que se poda producir coma unha pretension de agacharme diante do oponente (nunca enemigo) politico. Direi mais: Sinto certo orgullo de todo o proceso que se levou a cabo e do seu resultado final.

Como Don Lis me invita coller o florete de novo, se teño tempo contestarei a esas cuestions sobre as que levamos tanto tempo polemizando unha noite destas (¡De dormir hai tempo!)

Saude e coidado co retroceso.